Frisk igen

Nu är det ett tag sen jag var här, närmare bestämt juldagarna.

Jag åkte på världens förkylning veckan före jul.
Trodde inte det var så farligt, en förkylning mer eller mindre är inget att gnälla om.
Men den här, var inte en vanlig sak, utan en ordentlig VIRUS-attack.
Med svullna ögon både ovaför o under, täppt näsa, ont i öron, ont i huvudet, tjock hals o torr mun.
Det gick inte att sova då sandpapper besökte min mun (den grova sorten).

Jag stod ut till den 4:e jan då ringde jag läkare o fick komma samma dag.
Jag var i V:ås så brorson Patrik var snäll o skjutsade mej till Hallsta.
När jag kom dit hade någon sötnos dubbelbokat akutläkaren så det blev en lång väntan.
Patrik hade tvättid o hann inte vänta så jag fick ut medikamenter.

Jag tog cykeln (som vanligt) o åkte till apoteket.
Samtidigt sa jag hejdå till Andreas o Camilla som var på G till Norrköping efter en semester i Hallsta.

Jag fick min hostmedicin (Cocillana), avsvällande både i tablettform o spray (innehåller kortison).

Som tur var så hade min broder judoträning i Hallsta så jag åkte med honom tillbaka till V:ås igen.
 
Tjoho, svullnaden gick ner o jag fick sova litegrann i alla fall.

På torsdagen var jag till mor o hälsa på.
Fredag den 8:e jan åkte jag hem till Hallsta igen o det vanliga livet.

Marie m familj kom hem från Sydafrika på lördagen, det var lite temperaturskillnad c:a 40 grader, från 20+ till 20-.
Jag tyckte nog lite synd om dom.

Det är först nu som jag känner mej ganska pigg igen, tröttheten börjar försvinna o jag fungerar skapligt igen.
Det har varit en pärs vill jag lova, har inte varit så här dålig på 20 år o då överdriver jag inte.

Jag har haft besök av en liten dam som heter Molly, hon ville hälsa på en kille som heter Simba.

Har Tina tur så blir det kanske någon eller några små Ragg Dollbarn om c:a 2 mån.
Det är bara att hålla tummarna. :-)

Kommentarer
Postat av: Berith

Så glad jag blir när jag läser att du känner dig piggare! Du är en kämpe kära syster!!

Tusen kramar till dig!!!!!♥kramar om♥

2010-01-27 @ 17:31:37
URL: http://beriths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0